Program szkolenia
Program szkolenia
Moduł 1 – Czym jest skuteczna komunikacja z klientem?
Jak przygotować się do rozmów ?
Czym jest subiektywna mapa odbioru rzeczywistości?
Moduł 2 – Jak złapać pierwszy kontakt z klientem i go nie stracić?
Strategie budowania szybkiego kontaktu z klientem.
Rola zmysłów w skutecznej komunikacji z klientem.
Moduł 3 – Sztuka zadawania pytań.
Jak rozmawiać z klientem?
Rodzaje pytań: dopełniające, rozstrzygające, sugerujące, refleksyjne, hipotetyczne, naprowadzające, implikujące potwierdzenie i inne.
Moduł 4 – Ukryte sugestie.
Jak w sposób niezauważalny przemycać do wiadomości klienta ważne dla nas informacje?
Presupozycje nt. świadomości, pozornego wyboru, zmiany czasu.
Moduł 5 – Typologia klienta.
Metaprogramy kluczem do filtrów decyzyjnych Twojego klienta.
Metaprogramy: podobieństwa-różnice, autorytet zewnętrzny – wewnętrzny, dążenie – unikanie, procedury – opcje.
Moduł 6 – Odpieranie zastrzeżeń klienta.
Jak sobie radzić z zastrzeżeniami ze strony klienta?
– ukryte wątpliwości,
– brak potrzeby,
– zastrzeżenia finansowe,
– wymówki,
– zastrzeżenia do produktu bądź usługi.
Strategie odpierania zastrzeżeń
– strategia aikido,
– strategia czasownikowa,
– trójkąt zastrzeżeń.
Moduł 7 – Podsumowanie zdobytej wiedzy
Egzamin